Hemmelig

DenHemmeligeLiga-logo5.jpg-for-web-LARGE

Den hemmelige “Liga”

 

Velkommen
til det skøre univers hvor vi kører med White-Point biler.

Ideen med denne løbsserie er ene og alene at vi skal have det sjovt, samt lave en masse “buler” i hinandens biler. Og mÃ¥ske spise en Pizza eller to.

hemmelig_blue_start

Alle deltagerne tilmelder sig under et synonym, (eller et øgenavn på dansk), som passer til den type bil de vil kører med i hele løbsperioden. Eks. Opel Kadet = Rudi Cardan.
Det er tilladt at tale fremmedsprog under løbet!!!

Løbsafviklingen bliver efter det berømte SLEMC system/ speedway system, dvs. alle møder alle, og får kørt mange heat. Der satses på 3 el. 4 runder, pr. løbsdag

Hvornår ?
Der vil blive måske kørt løb hen over vinteren engang , på de mest underlige baner i det midtjyske mørke (hvis ellers der er nogen der tager initiativet)

Følg med pÃ¥ MMRK’s hjemmeside og se om du finder datoerne samt stedet.
Endnu bedre er at kende en der ved noget!

Startgebyrer vil der også være. Og de 25,- pr. gang går til snolder og øl.

Reglerne er meget simple, da det er mig der helt og holdent bestemmer dem!

Bilerne skal være originale White-Point biler fra Tyskland.
Dette gælder ogsÃ¥ alle reservedele samt ombygningsdele, næsten. Disse kan købes til overpris, eller bestilles direkte hos forhandleren i Tyskland via hans hjemmeside: www.white-point.de ( eller det kunne man dengang det eksisterede, men der er mange biler derud i det mørke Jylland, sÃ¥ fortvivl ikke der kommer sikkert en til salg…og ebay.de findes jo ogsÃ¥)

Logo3D_klein_1

Det er de biler fra de glade 70’er vi kører med, og de mÃ¥ ikke være mere end 70mm brede (pÃ¥ det bredeste sted pÃ¥ karossen samt hjul og andet tingel tangel). Dette kan afviges hvis der er tale om en usædvanlig langsom bil, og fører. Bilen skal dog kunne bestÃ¥ skinnetesten: Feltets 2 bredeste biler skal kunne passere hinanden pÃ¥ en Scalextric eller SCX skinne.

Der er mange forskellige at vælge imellem, men vær opmærksom på at det kun er de typer med smalle skærme, samt ingen udbygning af baghjul der er smalle nok til vi kan mødes på langsiden.

Eks. PÃ¥ bilerne er flg.
Youngtimer bis 1000ccm – 1600ccm – 2000ccm
Historische Tourenwagen og Classic Cars.
Meeeeeeeen husk ingen af de modeller med brede skærme.
Opel GT og Ford Escort med de brede skærme eller kæmpe store  Mercedes biler duer fx. Ikke 🙁 .

Karossen skal males indvendig og “ligne” noget der har været brugt i virkeligheden. AltsÃ¥ kig pÃ¥ nettet og find en af de seje fra dengang. Der skal selvfølgelig være montere interiør og kører, samt gerne de medfølgende hjulindsatse sÃ¥ alt ser rigtigt ud. (Det hele følger med bilen i kittet fra WP).

Der vil være en præmie til den flotteste bil i serien, samt andre små overraskelser.

Dækkene.
Der mÃ¥ kun bruges de hÃ¥rde 10mm eller 15mm bredde gummidæk pÃ¥ baghjulene. De mÃ¥ drejes ned sÃ¥ det passer til karossen. Forhjulene skal være monteret med dæk pÃ¥ min. 10mm’s bredde, men hvilke er ligegyldig, bare de dækker fælgen, og er sorte.
Dækkene skal sidde indenfor skærmkanten På alle fire hjul.

Tandhjulene
Er lidt individuelle da vi alle laver forskellige størrelser dæk til de forskellige karossetyper. Men det er til enhver tid tilladt ligaens øverstebefalede dommer at påbyde en bil som der er for hurtig, til at ændre gearingen, så der ikke er nogen form for hastighedsforskel på bilerne ned af laaangsiden.

Bly skal der monteres, og der skal sidde 5gr. foran hver bagakslens bøsning, altså 2 stk ialt (det skal rører bøsningen) på ydersiden af chassiset. Altså max 10gr. bly i bilen.

Styrtmappen skal være den originale WP som er tilpasset skinnetypen vi køre på.

Magnet kører vi ikke med da det ikke er meningen på en WP bil.

Hvad mere kan jeg finde på?
Der må meget gerne monteres lys på bilen samt div. ekstra udstyr. (Trailer el. lign).

Virker dette for seriøst for dig så bliv hellere væk, da der allerede er set voksne mænd som knækker sammen af grin, og har svært ved at få luften pga. måden disse WP biler kører på.

Med
Sportslig hilsen
Og vi ses

Pedro Parmasano / Gonzales “Speedy” Gasolino
Fiat 500 Abart / Opel Manta

hemmelig_blue_felt


Persongalleri

Alle kører i den hemmelige Liga kører under pseudonym for at imødekomme eventuelle erstatningskrav, samtidig med at der på den måde også undgåes repræsalier fra koner, naboer, kolleger, hunde og hvad der ellers kunne få nys om arrangementerne.

Dækidentiteterne er meget komplette, og man kan bekymres over hvorvidt nogle af de deltagende ricikerer at glemme deres oprindelige jeg.

Herunder en kort oplistning af en del af kørerne, hold øje – der kommer flere ..

Venligst skrevet af den legendariske, og altid aktuelle amerikanske motorsportsjournalist, Bob Note.

Jean Pierre le Bouef

Temperamentsfuld franskmand, som dog begrænser de fysiske udfoldelser til en del rÃ¥ben samt smÃ¥ velplacerede skub pÃ¥ banen. Har aldrig helt glemt sit hjemlands fortidige kontroverser med nabolandet mod øst og har derfor et lidt anspændt forhold til Reinhardt Rückwärts. OgsÃ¥ dette er dog ret overfladisk og begrænser sig til løbssituationer, da de to ofte er set samlet om en bid brød efter løb. En god dag? NÃ¥r Jean Pierre fÃ¥r ram pÃ¥ “Rote Reinhard et son micro-véhicule anglais” og nÃ¥r han kan snige sig til en bid mad under et pitstop.

Bryan Ballsworth (R.I.P)

Vaskeægte englænder med – noget tvivlsomme – aristokratiske aner. Beskidte kneb ligger ham meget fjernt, da racerløb aldrig mÃ¥ blive mere alvorligt, end at der er et stort “sporting element” tilbage. Men pÃ¥ den anden side bliver det heller aldrig sÃ¥ “sporting” at Ballsworth giver sig uden kamp. “Surrender? NEVER!!!!!”
Bryan gik desværre bort sommeren 2014.

Reinhardt Rückwärts

Tysker, som helt mod forventning kan ses i en lille Morris Mascot. Man mistænker ham for at have valgt et engelsk køretøj, sÃ¥ han har noget at drage frem som Ã¥rsag, nÃ¥r resultaterne ikke helt er som hans evner berettiger – hvilket sker ret ofte. Reinhardt har af le Bouef fÃ¥et tilnavnet “Rote Reinhardt”, da synet af en blÃ¥, Ã¥ben bagklap foran ham forvandler Reinhardts kørsel til at ske igennem en rød tÃ¥ge. Reinhardt er iøvrigt ikke helt tryg ved “der verrückte Frenchie”. Er ofte set sammen med le Bouef efter et løb, hvor de to indtager og højlydt kritiserer hinandens Escargot og Bratwurst. Seneste rygter gÃ¥r i øvrigt pÃ¥, at Reinhardt har vundet sin nok sÃ¥ berømte fætter, Bernhard Böklunder, ’s Opel Manta i et spil poker, og muligvis stiller op i den, istedet for den af Reinhardt selv dekorerede chokobrune Mascot (som i øvrigt var hans mors, indtil hun mistede kørekortet)

Wally Wombat

Helt igennem gemytlig australier, som har turet de europæiske baner rundt siden ruder konges tid. Men man skal ikke lade sig narre af gemytligheden – fÃ¥r man øje pÃ¥ Wally i bakspejlet er det kun fordi man kort tid efter ser hans bagende!! Enten foran en – eller stadig i bakspejlet fordi han er snurret!

Rudi Cardan

Hollænder som altid er kendetegnet ved at have superfinish pÃ¥ sit materiel. Køreevnerne fejler heller ikke noget, men udholdenhed og teknisk kvalitet kan der stilles spørgsmÃ¥lstegn ved. Dog ikke til Rudy selv, som straks afviser hentydninger i den retning som værende noget indholdsløst bavl. Spændende nyt om Rudi (og Wally): Rudi Cardan,den skøre tysker der kører pÃ¥ fransk licens, og er bosat i Italien, kører i en Manta A eller Kadett B med støtte fra en Polsk Opel forhandler. (… og er efter Bob Notes troværdige oplysninger altsÃ¥ stadig Hollandsk statsborger.) Rudi og Wally Wombat har kørt race sammen i mange Ã¥r, de har efter sigende sÃ¥gar ogsÃ¥ deltaget i LeMans, sammen med den nu afdøde bygge matador Phil Minopoli, i det nu afbrændte “team Race Away”, men de to kunne ikke enes, sÃ¥ derfor kører Rudi nu Opel, og Wally Ford. Rudis Motto: Immer orginale teile… (om end der gÃ¥r rygter om, at bare der stÃ¥r Opel ridset ind i dem, er det godt nok for Rudi – i hvert fald hvad kundernes biler angÃ¥r)

Pedro Parmasano

Italieneren, som alle vil slÃ¥ – men som alle kan leve med at tabe til. Parmezzani stiller altid op topforberedt med en bil, som er lynende hurtig. Men som ogsÃ¥ altid læner sig sÃ¥ meget op ad grænserne pÃ¥ reglementet, at de øvrige altid kan affærdige et nederlag med, at “han nok har lavet noget lusk”. Dette har ogsÃ¥ givet ham tilnavnet Dario Dispenzazione, da der altid opstÃ¥r diskussioner om Parmasanos tekniske løsninger.

Hubert Wankelträumer

Tysker og inkarneret NSU-fan. Kører sin lille TTS pÃ¥ sÃ¥ mange omdrejninger, at man kunne mistænke ham for at have smidt en wankel i bagagerummet, som Brian Ballsworth konsekvent kalder motorrummet pÃ¥ NSU’en. Men wanklen eksisterer kun i Huberts drømme. Og hvad skulle han ogsÃ¥ med den? TTS’en kører jo lige sÃ¥ hurtigt uden – bare det ikke skal gÃ¥ for stærkt

Ronald Rent’a’car

Sympatisk amerikaner, som evner at møde op til race uden bil og sÃ¥ alligevel platte sig til en kørelejlighed her og der. Ofte endende med en sønderlemmende kritik af det lÃ¥nte køretøj – dog først efter Rent’a’car har sikret sig et sæde hos et andet team. Seneste om Rent’a’car, Pressemeddelelse: Ronald Rent’a’car har meddelt at han omsider har erhvervet sig et køretøj, som han agter at stille op i til næste løb. Ronald udtaler: Jeg var ved at opgive ræs, da jeg nær havde mistet førligheden, en træningsdag i sidste mÃ¥ned. Jeg havde forgæves søgt en kørelejlighed, og gik smÃ¥skumlende rundt i pitten. PÃ¥ et tidspunkt stod jeg bag en Trabant, tilhørende en ny ukendt kører, Gerhard Geisterfahrer, og kikkede. Manden sidder i sin bil, og gør med fulde omdrejninger klar til at forlade pitten. Pludselig kommer køretøjet farende mod mig, og jeg mÃ¥tte springe for livet. Jeg slap med et svendent overskæg, men episoden fik mig til at tænke. Enten holder jeg med ræs, eller ogsÃ¥ mÃ¥ jeg anskaffe en vogn. Ugen efter kom løsningen. Min onkel i Nordalaska døde, og efterlod mig 12 stk bjørneskind, som jeg har omsat til en dejlig BMW 2002 Tii, med soltag. Note af Bob Note: Omtalte kører, Gerhard Geisterfahrer, er siden blevet frataget sin licens, pga omfattende fummelfingeri. Det viste sig at han ved egen hÃ¥nd havde samlet gearkassen, og derved vendt et par tandhjul forkert. Han havde derfor 3 bakgear, og et frenadgÃ¥ende – frigearet virkede normalt. En skærpende omstændighed var at Geisterfahrer tidligere har glimret ved bl.a. at komme til at tilslutte benzinpumpen bremsesystemet, hvilket bevirkede at Trabien dels ikke kunne bremse, dels røg sÃ¥ meget at selv indfødte østtyskere mente der mÃ¥tte være noget galt. Note 2 af Bob Note: Rent’a’cars forklaring med 12 børneskind har en begrænset troværdighed. Rent’a’car har ofte køre ræs i kæresters biler, og det faktum at racervognen er udstyret med soltag understøtter antagelsen om at der kunne være tale om en vogn lÃ¥nt af en kvinde – fremfor en racer bygget til formÃ¥let. Rent’a’cars forholds længde hænger i øvrigt ofte sammen med hans succes pÃ¥ racerbanerne. Korteste romance til dato var med Ricki Royce, der ejede en Lloyd Alexander

Gonzales “Speedy” Gasolino

Gonzales er født i en landsby tæt på Guadalajara, Mexico 1968, som søn af en godsejer. Gonzales har dog aldrig interesseret sig for andet er biler og køre race, så efter en kort (meget kort) periode, som forvalter af godset, valgte Gonzales at kaste alt ind på at få en karriere indenfor motorsport. (Faderen var ikke så begejstret for at ”Speedy” havde anlagt en kæmpe jordbane på noget af godsets bedste jord..)
På CV’et står bla. mexicansk mester i ”Dirt track”, nr. 2 i Baja 1000, 2 starter i Paris –Dakar i en buggy, en testkørsel for nascar teamet Hendrick Motorsports, en testkørsel hos Penske i Champ Car, en 3. plads i Polo Cup i Tyskland og meget meget mere….
Nu er ”Speedy” blevet ejer af ”Team Sobreo Racing” og via et par ikke alt for vellykkede forsøg på at slå igennem i internationalt touringcar (BTCC og STCC) er teamet nu klar til start i ”Den Hemmelige Liga”.

Gonzales_2